May 18, 2012

Struggling to complete my thesis proposal.

Assalamualaikum and gudnite :]

Two days start from yesterday aku duduk bertapa dekat library UM. Aku rasa macam nak gila pun ada sebab kena struggle cari bahan atau dalam erti kata ilmiahnya kajian kepustakaan untuk melihat kajian-kajian lepas (literature review). Wow! agak rajin di situ. hehe. I can't deny all of the literature review yang aku search all in English. So memang agak jenuh aku nak translatekan in Malay. Nak buat macam mana kan. Literature review untuk dissertation bukan macam academic exercise. Nak tipu-tipu sikit pun tak boleh. Kantoi! hehe. Dulu buat literature review time degree copy and paste je. Now kena buang tebiat buruk tu ganti dengan tebiat baru. Gunakan ayat sendiri semasa membuat literature review. Harus!



Ini baru nak draf proposal je tapi dah macam separuh mati dah. Buku sekali pinjam dah berdozen. Dua kali pinjam tambah sedozen lagi last-last jadilah berdozen-dozen. Silap-silap dah boleh bukak mini library dekat rumah. LOL! Tajuk tesis yang aku risaukan selama ni pun aku dah dapat. Penyelia pun aku da deal. So aku kena teruskan buat kajian aku ni sampailah aku complete my master. InsyaAllah. amin! Last but not least pray for me and wish me luck yaww!

to be continued... (tuan puteri nak beradu)

p/s : Esok sambung pergi library lagi sampai lebammmm


lots of  
Photobucket

0 kiss(s):

Photobucket
 
Template by suckmylolly.com