March 17, 2011

Masakan ala-ala steamboat versi Chef Ana



Assalamualaikum !

Annyonghaseyo.

Perut berbunyi-bunyi menandakan sudah sampai waktu untuk diisi. cacing-cacing suda kepanasan tak bole duduk diam sebab mintak disuap. tak reti sabar betol diorang tu kan? so dengan membawa perut yang kosong, aku dengan rumate aku Aini bersiap-siap untuk pegi Giant Amcorp Mall sebab tu je la Giant yang paling dekat. hehehe ! sampai je Giant kitorang rembat je barang-barang yang kitorang nak beli then balik dengan membawa barang-barang yang ada. phewwwww legewwww !

Jom kita mulakan memasak steamboat versi Chef Ana !

mushroom tu nampak sedap bukan?
dengan kerajinan yang ada hasilnya carrot dipotong dengan sebegini rupa
hasil rembatan kitorang. naga Tasik Chini pun kalah kan?
eh eh kata nak masak steamboat. ala ni la dinamakan multiplayer. mihun sup boleh steamboat pun boleh. bijak tak?
tadaaaaaa.... siap dan boleh dimakan... yum !

Apa tunggu-tunggu lagi? pegila Giant cepat kalau nak makan ala-ala steamboat versi Chef Ana ni. bukan susa pun nak masak macam ni kan? campak-campak da siap. jangan salah campak suda ! lagi satu nak lagi vavavoooom rasanya bolehlah ditambah dengan sedikit lada hitam. nak letak pati ayam Knorr lagi la boleh. ikut suka hati korang la. yang penting makan terus masuk perut okeh? *blurrrrrrrp... Alhamdulillah.... hehehe !

SELAMAT MENCUBA
p/s : masakan orang bujang la katakan... haruslah simple !

lots of  
Photobucket

 
Template by suckmylolly.com