March 15, 2011

baik tapi tak hensem atau tak baik tapi hensem?



Assalamualaikum !

Sebagai manusia yang single di atas muka bumi ni mereka takkan lari dari persoalan-persoalan macam ni :

1. eh apesal kau single lagi ni? tak laku ke?
2. alaaaa memilih sangat la tuuuuuuuu.... (sambil buat muncung panjang-panjang)
3. muka buruk sebab tu la takde orang nak... wadafak !

Siapa yang taknak ada boifren? siapa yang taknak dapat boifren kaya raya, hensem gila vavi, best student selalu dean list every sem, bawak fairlady pegi kelas. memang macho habis la sebab dapat membuat gadis-gadis cair-mair. sedangkan budak sekolah tadika pun da pandai tulis surat chenta. apa lagi kita yang da meningkat remaja ni. hormon semakin lama semakin meningkat. so hormon tu la yang memainkan peranan untuk kita mempunyai perasaan terhadap orang yang berlainan jantina dengan kita. ni kalau da dari sekolah tadika da tahu skills cara-cara mengurat aweq yang lebih berkesan, memang parah la budak tu bila besar nanti. so awasi anak-anak anda okey !


Untuk cari seseorang yang baik kat atas muka bumi ni memang ada tapi kebanyakan mereka tidak la mempunyai rupa paras yang menarik. means kat sini hensem gila and macho habis. mereka sebegini selalunya akan lebih bersikap sedar diri sebab mereka takde sumtink yang boleh dibanggakan malainkan berbuat baik kepada orang lain. bersyukur la dengan apa yang ada dan selalu merendah diri. golongan orang macam ni memang banyak kalau kita cari. so dun wori la kepada sesiapa yang mengidamkan jejaka seperti di atas ini.

Tetapi untuk mencari jejaka hensem yang baik memang susah. kebanyakan mereka banyak tergolong dalam golongan 'player'. pada mereka dengan rupa paras yang ada mereka akan merasa puas jika setiap kali dapat mempermainkan perasaan gadis-gadis malang ini. bila da enjoy mereka akan merasa gian untuk mencuba bagi kali yang seterusnya. pada mereka juga gadis-gadis malang ni dianggap sebagai patung Barbie Doll yang boleh dibogelkan dan boleh dipakaikan baju bila-bila masa saja. watahellyou !

So, which one do you prefer? BAIK tapi TAK HENSEM or TAK BAIK tapi HENSEM? untuk mencari seseorang yang sempurna atas muka bumi ni memang takkan pernah jumpa. tapi untuk mencari seseorang yang hampir dengan kesempurnaan itu memang pasti ada. tak salah kalau memilih tapi biarlah berpada-pada. apa guna harta setinggi gunung kalau hidup tak sebahagia yang disangka? apa guna rupa paras menarik tapi hati busuk dan bernanah? sometimes kita takkan sedar apa yang berlaku kat sekeliling kita melainkan kita sendiri rasakan semua tu. jangan selalu menyalahkan takdir seseorang sebab apa yang berlaku mesti ada hikmahnya. siapa kau untuk menentukan jodoh seseorang malainkan DIA......

The End.

with 
Photobucket

12 kiss(s):

bantalbucuk said... [Reply to comment]

ana..kalau antara 2 tu..kita pilih baik tapi tak hensem..tapi kalau ada rezeki lebih nak dua2..hehe ^_^

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

yup..depends on rezeki masing2 la kan..sape yg taknak 2 tu ika..

Anati Soki said... [Reply to comment]

dear.. pendapat anat soal ini...
single asalkan kamu happy dah ckup bagus.. peduilkan persoalan2 orang... kalau kamu ikut sgt ckp diorng.. kamu tangkap muat je kapel ngn sesapa pun yang ada.. nnti diri sndiri yang merana. nk carik pasangan kita perlu ada sikap cerewet jugak.
and soal hensem
yg tuh anat tak berani nk komen...
tp untuk anat.. biar tak hensem takpe.. jnji hnati baik ikhlas syg kita
cik hubby anat pun tak hensem.. tapi dah4ahun.. maybe sbb dia tak hensem kot sbb tuh bleyh tahan.. wakakak.. anat kejam.. :-p

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

betol tu..sokong sgt pndpt anat..bersyukur dgn ape yg ade kan?

Anati Soki said... [Reply to comment]

yup... bersyukur dengan apa yang kita ada.. bila dha ready nk kaple baru carik.. jgn sbb org ckp2 kita paksa diri kita trima tah sapa2 buat bf...

pasal hal link
erm.. anat pun taktau anat wat cane.. tp sbnrnya.. anat tak buat pe pun... tgk2 dah ok balik.. anat pun plek cane bleyh ok balik. tetiba je ok balik.n tetiba je anat dpt BE balik.. kamu punya BE nuffnang pun takde ke?

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

pasal nuffnang tu tak pena pun amek kesah..just wat acc cam biase..tak pena pun dpt BE..cane ek nk dpt? tak phm gk sal BE tu..

Encik Psychopath said... [Reply to comment]

awk. kite single.

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

ouh single la ni? bole la join the club..hehe..

cik lya said... [Reply to comment]

baik tapi tak ensem!!

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

tu yg terbaik sis !

Raji and Yeen said... [Reply to comment]

betul sgt nih owh ;D
xhensem membuatkan lelaki merasa bersyukur so bila org suka kt kita kita akan hargai mereka seadanya ^^

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

yup2..rupa takde so buat baik la pade sume org kan?

Photobucket
 
Template by suckmylolly.com