April 13, 2010

.mengenali wanita melalui posisi duduk.







Tahukah kamu bahawa hanya dari posisi duduk kita boleh melihat keperibadian seseorang wanita itu..nak tahu tak???
Berikut beberapa posisi duduk yang dapat menjelaskan sifat wanita:



1. Posisi Duduk Kaki Sejajar
Sifat wanita yang biasa duduk dengan seluruh tubuh bersandar ke kerusi dengan posisi kaki sejajar dan tertata rapi menunjukkan bahawa dia adalah jenis wanita yang hangat di tempat tidur kerana seluruh auranya dipenuhi dengan ghairah.
Ia tidak segan melakukan apa saja untuk memuaskan pasangannya. Ini bermakna die jenis wanita yang tidak mudah menyerah kalah untuk mendapatkan cinta, apalagi jika ia tahu jejaka itu dengan jelas telah mengambil cintanya. Sebuah penolakan saja takkan membuatnya malu, apalagi mundur.
Apa yang sudah ada dalam genggamannya akan dikerjakan dengan bersungguh-sungguh, barulah ia puas.
Wanita yang terkenal dengan sifat agresif ini memang suka meninggalkan urusan lain yang menurutnya kurang penting. Keperibadian wanita ini juga tidak mudah dirayu.
Kecuali, jika si perayu itu memberinya sebuah kunci villa lengkap dengan kolam renang dan taman bunga di halaman belakang sebagai cenderahati, maka akan dipertimbangkan sekali lagi rayuan itu. Apabila ia mengambil keputusan, ia tidak mahu ada seorang pun yang menentangnya.



2. Posisi Duduk Manis
Jika si dia duduk dengan tangan di atas lutut atau di atas kedua paha, menunjukkan bahawa sifat wanita ini keanak-anakkan. Ia adalah seorang yang suka berkhayal.
Ia pun suka mengkhayalkan hal-hal yang romantik dan seksi. Wanita ini mempunyai sifat romantis yang asli. Ia sangat memuja cinta dan mudah terbuai dengan angan-angan. Apatah lagi jika diminta menjadi isteri seorang pemuda tampan yang ketika melamar membawakannya sekotak berlian – dijamin keperibadian wanita ini hatinya akan berbunga-bunga dan terbang melayang di awan cinta.
Pada dasarnya sifat wanita yang mempunyai gaya duduk manis ini mempunyai sifat jujur dalam pelbagai hal, termasuk jika ia merasakan bosan jika melihat ada lelaki yang lebih bagus dari kekasihnya. Wanita ini juga jenis yang berfikiran terbuka. Si dia ini juga tergolong wanita yang kreatif, apatah lagi untuk urusan lelaki yang bakal mendapatkan limpahan cintanya.
Wanita ini juga tergolong memiliki keperibadian wanita yang penuh sensasi untuk urusan ranjang. Ia terkenal dengan sifat memberikan reaksi sensual ketika bercinta untuk memberikan kepuasan maksimum pada pasangannya. Disebabkan itu sifatnya hangat dan mudah beradaptasi dalam segala situasi. Ia juga terkenal dengan sifat cemburu. Apatah lagi jika kemahuannya tidak dipeduli padahal ia merasa dirinya sudah banyak berkorban.



3. Posisi Duduk ‘mengundang’
Jika wanita itu suka duduk dengan posisi kaki terbentang lebar, dan ‘mengundang’ orang-orang sekitarnya untuk memandang daerah samar di dalam pahanya yang gebu itu menandakan bahawa dia memiliki sifat wanita yang selalu ceria, mudah bergaul dan seorang penggoda yang tulen.
Seringkali penampilannya membuat dada jejaka berdegap-degup dengan fantasi sensual yang dapat mengalihkan fikirannya ke hal-hal yang terlarang. Ia menginginkan ada seseorang jejaka yang bersiap sedia untuk menghangatkannya setiap waktu. Emosianya pun mudah terhanyut ke hal-hal yang romantis, sebab perasaannya itu terlalu sentimental dan mendayu-dayu.



4. Posisi Duduk Menyilang
Keperibadian wanita yang suka duduk dengan kaki menyilang dengan lutut menandakan si dia adalah seorang yang memiliki pendirian teguh, tidak mudah tergoda dan tertipu oleh rayuan-rayuan jejaka mana pun.
Ia sangat fasih dalam melihat cinta yang tulus. Ia juga tidak suka mengukur ketebalan dompet jejaka yang memujanya, apalagi wang jejaka itu hasil titik peluhnya sendiri.
Wanita ini termasuk dalam jenis yang sangat concern (hati-hati) dalam menguji dan mengira segala keuntungan yang bakal ia dapatkan sebelum membuat keputusan. Apalagi ia termasuk wanita yang tidak mahu menyesal ataupun memerhati kekurangan-kekurangan pasangannya nanti. Begitu ia yakin pasangannya dapat dipercayai, ia tidak akan berfikir lama lagi untuk jatuh ke dalam dakapannya.



5. Posisi Duduk di Pinggir
Wanita yang sukanya duduk di pinggiran kerusi , atau di hujung kerusi dengan posisi kaki yang tertata rapi menurut pakar psikologi tergolong sifat wanita yang bijaksana dan baik hati. Ia tak segan membantu orang yang memerlukannya.
Ia juga termasuk orang yang mudah percaya dengan janji-janji tanpa perlu bukti yanng kukuh. Akibatnya memang si dia ini termasuk wanita yang senang ditipu dan mudah termakan pujukan rayu jejaka di luar sana. Cukup dengan kata cinta dan janji pernikahan saja sudah dapat membuatnya lupa daratan.
Keperibadian wanita ini juga termasuk orang yang peka dan mudah cepat menunjukkan reaksi jika ia tahu ada jejaka yang memberikan perhatian lebih padanya. Ditambah lagi, wanita ini tergolong orang yang tidak mudah menolak cinta, sehingga akibatnya wanita seperti ini mudah terperangkap dalam masalah yang bakal ia kesali setelah ia kembali kedunia nyata.
Ia juga memiliki sifat wanita yang sukar diberi nasihat. Kenapa? Kerana ia merasa bahawa dirinya paling betul dalam urusan apapun. Untuk itu ia tergolong orang yang ego dan sangat mementingkan dirinya sendiri. Tapi jika pasangannya dapat memberikannya kehidupan yang senang seumur hidupnya, ia tidak peduli usia pasangannya sama dengan ayahnya, ia akan tetap menikahi pasangannya itu.
Tapi bukan bererti ia seorang materialistik. ini hanya sekadar perumpamaan bahawa ia ini jenis wanita yang berpendirian teguh. Ia juga seorang wanita yang penyabar dan rajin dalam melakukan urusannya.





0 kiss(s):

Photobucket
 
Template by suckmylolly.com