April 20, 2010

.petua awet mude.






al0oha....ehee....arini aku nak kongsi sikit info tok u ol yang singgah kat belog aku nih...maybe ade yang pernah dengar kan???tapi maybe ade yang belom dengar lagi...so aku nak kongsi la sikit...

pernah tak korang lepas bangun dari tito terus jek minum air masak??mesti ade yang geli kan??yela tak gosok gigi terus jek minum air...tapi sebenarnye air liur basi tu la yang bagus tok kesihatan kite...

jom kite terjah..(eheee....)

Air liur basi berkhasiat cerna sistem tubuh manusia. Air liur basi yang diminum bersama air biasa ketika bangun awal pagi adalah penawar semula jadi paling mujarab dalam membentuk kesihatan seseorang insan.
Air liur basi yang dipandang jijik menyimpan khasiat khusus bagi mencerna sistem dalam tubuh manusia. Keberkesanan air liur basi bagaimanapun hanya untuk keperluan tubuh badan individu itu sendiri dan bukan untuk dikongsi dengan orang lain. Cara amalannya pula hanya berkesan jika seseorang itu bangun dari tidur dengan terus meminum air putih biasa tanpa perlu mencuci muka, berkumur-kumur atau membersihkan badan.
Sistem rawatan tersebut telah menjadi amalan Rasulullah S.A..W dalam kehidupan harian baginda dan telah dikesan kemujarabannya oleh pakar dr sains perubatan moden. Nabi Muhammad semasa hayatnya akan meneguk air putih biasa terlebih dahulu sebelum baginda bersugi dan berwuduk menunaikan solat subuh setiap pagi. Malah fungsi sumber semula jadi pada diri seseorang termasuk air liur basi turut disebut dalam al-Quran serta hadis-hadis Nabi.


p/s: so....pasni lepas jek bangun tito amalkan la ye petue ni..(◕‿-)

0 kiss(s):

 
Template by suckmylolly.com