July 23, 2010

.selamatkan dunia kite sebelum kiamat.



um care..!
um care..!!
um care..!!!

tuh la yang aku nampak time aku nak register kolej ari tuh..
sebesar-besar alam slogan tuh aku nampak..
wah..gile la um care..!
ape yang um care sangat tuh..??

lets cekidaut..

nowadays, kite sendiri tengok kan environment kite camne...
banyak sangat sampah..tak kire la kat tepi jalan ke, kat longkang ke, kat cafe ke..
sumenyee ade sampah..
bile mau bersihkan environment kite tuh..??
if kite sendiri tade kesedaran diri..??

tong sampah bukan tade pun kat sekitar situ..
sebesar gajah kot..
tuh pun masih tak nampak agi ke??
bule la pulak maen buang sampah ikut sesedap hati jek..
dah tuh tong sampah yang terjojol depan mate tuh tempat ape pulak kan??
tak kan nak buat perhiasan jek..? betoi tak..?

jadilah macam negare jepun kan..
diorang sume ade kesedaran..
sebab tuh negare diorang bersih dari sampah..
tong sampah pun tade..
tak caye pegi la jepun..
( ceh..macam la kau da pegi jepun.. )


ni pulak lagi satu..
nowadays, panas pun makin jadi2..
dah macam kat padang pasir pun ade..
padahal dok kat malaysia jek yang letaknye kat garisan khatulistiwa..
ade ujan, ade panas..
bukan panas memanjang kan..?

yela kite bukan pe..
kadang2 jalan tengah2 hari bute nak pegi kelas kan..
tetibe pulak lupe nak bawak payung..
nak patah balek da lambat..
kelas da nak setat..
nak tanak kene la truskan perjalanan..
dengan keadaan panas yang teramatlah terik sangat..
sampai rase macam kene panggang pun ade..

sebab ape ye bule jadi camtuh??
haaa..pikir la sendiri..
dah tuh pokok2 banyak kene tebang..
mane la ade tempat nak berteduh kan..?
haish..


dunie kite pun da makin tue sekarang..
tunggu mase jek nak kiamat..
so..pape pun kite kena la truskan amal ibadat kite..





0 kiss(s):

 
Template by suckmylolly.com