December 03, 2010

belog saya sudah salin kulit



assalamualaikum !

hye semua yang bakal membace entry ni. lame gile tak hapdate belog ni. sebab busy dengan exam. so terpakse ditangguhkan kerja kerja menghapdate belog. hihi ! lagi-lagi next week paper berderet deret. sumenye paper killer ! *sigh. fullstop ! taknak cerite pasal paper exam tapi nak cite pasal belog ni yang da nak 99.9 % salin kulit. whoah ! keterujaan di situ. dalam mase beberape hari tu jugak la belog aku under construction. tapi alhamdulilah. inilah hasilnyeee !

bagi sesiape yang pernah terjah atau melawat atau singgah sebentar atau yang sewaktu dengannye ke belog kurang femes ni mesti pena terperasan kan? taktau la kalau korang memang takde perasaan. haha ! al maklumla belog ni tak sefemes belog Fatin Liyana ke Hanis Zalikha ke Cik Epal ke Irine Nadia Marcello ke and banyak lagi la yang femes. haa before terlupe nak pesan ni jangan lupe vote mereka kat BLOG PILIHAN MALAYSIA. harus vote ye ! 

jom ! meh aku sajikan kulit belog aku before aku salin kulit macam yang sekarang ni. okeh sile tengok ye !


ni background and header aku yang dulu. simple je kan? merah makngah gitu ! and yang korang nampak bile melawat belog ni adelah hasil selepas bersalin kulit. merah jugak ! tapi merah maklong pulak. hehe. aku tetap mengekalkan keremajaan belog ni. penggunaan warna warna yang terang benderang tetap menjadi pilihan hati sanubari. chewah ! aku tak suke warna yang kusam kusam macam tak cukup sifat. sebab bagi aku macam tak semangat aku nak tulis entry. hehe. mesti aku rindu background lame T____T 

da tukar background aku kena la tuka header. teringin nak tepek muka sendiri dekat header tu kan. so hasil kekreatifan sendiri yang tak berape nak kreatif sangat aku buat la yang macam kat bawah ni. pade aku nak buat header ni sangat la susa. aku tak minat bab bab edit menatang ni. sebab tangan aku 'pengko' (tak bedung) *aku taktau korang pena sebut word 'pengko' tu tak. bantai je la kan? ni la hasilnyeee.


lepas tu tetibe one of my fren datang la bilik aku. da macam nak pecah kepale and terbeliak mate aku buat header ni. aku mengaku yang aku memang tak reti nak gune photoshope. photoscape tu reti la sikit sikit kan. tapi photoshope memang complicated sangat. menyampah aku ! atas sebab kesian kawan aku ni pulak tolong la smooth kan sikit header yang aku buat ni then tuka font bagai. so hasilnye jadi la macam ni. gabungan hasil aku dengan kawan aku =__=


hati manusia sentiase baerubah ubah kan? so hati aku mule la berubah. aku cakap la dekat kawan aku ni aku nak samekan header dengan background. memang mengade sangat aku ni ! so die la yang buat dari awal sampai la aku tepek hasil full edit yang  kawan aku buat tu. die memang kreatif. tak macam aku (sedar diri). so aku amat amat menghargai jase dan pengorbanan beliau. nak berkenalan dengan die bule kelik SINI. Dila tanks sangat tolong buatkan header yang comel ni. and finally ni la header yang menjadi pilihan di hati aku. 


ini lah hasilnyeee. sile cakap comel sebab kawan aku yang tolong buatkan. kalau aku buat kompem korang cakap tak comel. takpe ! da siap buat header now nak buat footer pulak. buat footer nasib baik la tak amek mase yang lame. ni pun kawan aku jugak yang tolong. tapi aku da pandai sikit la edit edit ni. pandai sikit je bukan banyak pun. so aku pun nak tepek jugak la muke aku dekat footer belog ni. aku pun tengok jugak dekat tutorial SINI. so ni la hasilnyeeee ^____^


lepas ni maybe akan ade aktiviti menyalin kulit. but not now la. kalau tibe tibe aku borink dengan background and header ni baru la aku tuka kot. and insyaAllah belog ni akan bertahan sampai aku beranak bercucu dan bercicit. tu pun if umur aku panjang. tapi kan aku nak tanye ni nape ek bile aku tuka URL belog link baru lepas aku tuka tu takde? ke memang camtu lepas tuka URL? ade tak sape sape pena tuka URL belog before this? pena mengalami problemo yang same macam aku tak? kalau ade sile tampailkan diri bagi komen.  menyesal aku tuka URL T___T anyone bule tolong tak? 
pelisssshhhh !

till then. bai bai 

Photobucket

20 kiss(s):

Anonymous said... [Reply to comment]

cantik. buatkan kite punye bole?

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

hehe..tanks..nak kite buatkan seminggu pun tak siap..kalau kawan kite buatkan satu hari kompem siap..

Unknown said... [Reply to comment]

cantik kulit baruuu!! huhu....
salam blogger....tambah kenalan yok!!

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

hye aisyah.. tanks sudi menyinggahkan diri kat belog ni...nice knowing u...

Ain Atika Zailani said... [Reply to comment]

wahhh awak cantik...=)

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

tanks dear..u toO !

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

thanks !

ILA HonEyBuNNy said... [Reply to comment]

cantik...nice one...

Anonymous said... [Reply to comment]

no 3 nice! :))

Budak Kuat Nanges said... [Reply to comment]

fewittt..lawo header :)

Syaza Kelyza said... [Reply to comment]

lawa la blog dye :D

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

@HonEyBuNNy

tanks dear..

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

@Laily®

yeke??tanks..tu membe kite yg buatkan..memang nice..kite pun suke yg no 3 tu..

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

@Budak Kuat Nanges

tanks BKN..cantek kan? sebab kawan ana yg buat..

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

@syaza kelyza

toce toce !

Muhamad Zaki Zafir said... [Reply to comment]

rajin eh edit blog..blog sy, pucat lesi je.hehe. :D

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

zaki : rajin sbb ade org tolong..kalau tak, tade maknenyee...

farhanaerman said... [Reply to comment]

excuse me..
may i know how do u get this 'fabulous' name..
it is exactly like mine..is it a coincidence or what?!

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

ouh ic...actually name ni memang aii cipta sendiri..takde ciplak mane2..sbb name dekat belog ni memang ade since i start blogging lagi..tak caye u bule tanye kwn2 i..aii pun tak tau tntg kewujudan belog u..

FarhanaFabulous said... [Reply to comment]

tanks dear..

Photobucket
 
Template by suckmylolly.com