August 24, 2010

| bukan pengaruh rakan sebaya tapi pengaruh orang tua |


salam  dari  farhana fabulous

ade yang da tido? ke ade yang masih berjage lagi?
oOps entry ni bukan untuk pakgad or makgad okeh!
entry ni hanye untuk orang yang menahankan matenye sebelum masuk ke dalam mimpimimpi indah.

ape tu rakan sebaye?
ape pulak orang tue?
haa nak tau bukakla 
KAMUS DEWAN EDISI KEEMPAT
^____^

sebenarnye den nak cite sikit pengaruh orangorang tue sekarang ni. especially pasal satu hal ni.
den bukan ape. asal balek kampung ade jek orangorang tue yang bertanye. antare soklansokklan femes :

da ade 'ehemehem' belom?

bile nak makan nasi minyak?

bile nak bawak balek kampung?

tapi yang peliknye nape my mom & my dad takde pun kecowkecow pasal soklansoklan macam ni? atau maybe parents aku memang nak tanye aku tapi die segansegan? haha. konpius!

sebab tuh aku malas nak balek kampung nenek aku. mesti ade jek soklansoklan yang kurang enak didengar & segar dari ladang dari mulot makcik ngan pakcik aku. alahai! panas telinge den ni dengar. ape lagi mulot nak menjawab kan? 
T___T

bile cakap takde tak pecaye pulaks. bile cakap ade nanti aku menipu pulaks. adeh! takpe tipu sunat dibulekan. buat mazhab sendiri. kahkahkah. ye memang la kazenkazen aku ade yang da bertunang & bakal bertunang tak lame lagi. tapi tak semestinye diorang nak bertunang aku pulaks kena ikut jejak langkah diorang kan? lame lagi. tol tak kawankawan? mase mude la kite enjoy cari skandel. oOps! kantoi! tak baek tau pasangpasang skandel ni. haha.

pesan seorang ayah kepade anaknye :

"jangan mengadengade nak kapel sanesini. dapatkan ijazah dulu!" 

ingat!
T___T
amaran keras tu tau!
naseb baek tinggal satu sem jek kat sini.
kesian kan?
so ape bule buat? kate nak jadi anak solehah kan? poyo la kau!
*sile tiru macam saye*
( saje bold kan statement atas )


ha itulah yang dinamekan pengaruh orangorang tue zaman sekarang ni. sangat tidak baik ye mempengaruhi budak gadis macam saye ni.
nanti raye ni memang siap la den. kena prepare dengan soklansoklan yang same dari mulot pakcik & makcik den. ade tak sesape bule bagi jawapan yang unik & bule dipakai? sangatsangat memerlukan!

gadis dalam dilema melaporkan pada hari ini
24 ogos 2010
1.00 am 
selase



babai

0 kiss(s):

Photobucket
 
Template by suckmylolly.com