August 12, 2010

|lelaki sabotaj perempuan tak cantik?|


salam

entry kali ni nak cakap pasal diskriminasi terhadap wanita atau perempuan. kenape lelaki2 cakap macam2 pasal perempuan tak cantik? ape la salah perempuan2 tak cantik tu kan?


cantik ke saye? hehe. 


apela naseb saye. da la tak cantik. T_T


Kalau perempuan cantik pendiam
Lelaki akan kata : Wow, ade ciri2 isteri idaman.

Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata : Eh, tak reti ke nak berkomunikasi?

Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata : Mesti ada krisis nih. Kesian die.

Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata : Da la tak lawa, perangai burok pulak tu.

Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg diganggu
Lelaki akan kata : Wow!Heroin sejati!

Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yang diganggu,
Lelaki akan kata : Hmm.. saje jek nak ngorat le tu.

Kalau perempuan cantik dapat lelaki hensem
Lelaki akan kata : Ok la. sesuai gitu macam pinang di belah dua.

Kalau perempuan tak cantik dapat lelaki hensem
Lelaki akan kata : Kesian. mesti dah kena bomoh lelaki tu!

Kalau perempuan cantik ditinggal kekasih
Lelaki akan kata : Buta kayu betul la mamat ni.

Kalau perempuan tak cantik ditinggal kekasih
Lelaki akan kata : Patut pun kena reject.

Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata : Ntah dato' mana bela ni.

Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata : Mesti anak org kaya ni.

Kalau perempuan cantik tak mau bergambar
Lelaki akan kata : Pasti takut kalau2 gambarnya tersebar.

Kalau perempuan tak cantik tak mau bergambar
Lelaki akan kata : Sedar pun diri tu.

Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata : Wah. caring sungguh!

Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata : Eleh, gedik la tu.


Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata : Don't worry, i will make u happy forever.

Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata : Sikit2 nak nangis!! Gembeng! mengade betol!

Kalau perempuan cantik masak
Lelaki akan kata : Dah la lawa, pandai masak pulak tu.

Kalau perempuan tak cantik masak
Lelaki akan kata : Ntah sedap ke tak masakan dia tu.

Kalau perempuan cantik main2 miss call
Lelaki akan kata : Takpe, rindu la tu.

Kalau perempuan tak cantik main2 miss call
Lelaki akan cakap : Ko ni takde keje lain ke? tak nampak ke tengah sibuk ni?

Kalau perempuan cantik hantar2 email
Lelaki akan kata : Sukenya.

Kalau perempuan tak cantik hantar email
Lelaki akan cakap : Asyik2 email dia… boring!!



the conclusion is : tolong la hentikan diskrimanasi terhadap wanita atau perempuan. sebab Tuhan da ciptakan hambanye dengan sebaik2 ciptaan.

hope enjoy reading this entry.

babai


 
Template by suckmylolly.com